Osebna blagovna znamka je način, kako se predstaviš svetu. gre za to, kako te vidijo drugi, katere svoje vrednote jim sporočaš in kaj si bodo o tebi na koncu zapomnili.

V današnjem času to, da si ustvarjajo svoj ugled in podobo, ni več samo stvar podjetij, ampak je gradnja osebne blagovne znamke postala ključna tudi za posameznika, še posebej, ko se ta pripravlja na nastop na trg dela ali pa želi zamenjati službo ali pa celo kariero.

Torej: kaj sploh je osebna blagovna znamka?

Osebna blagovna znamka je kombinacija tvojih vrednot, prepričanj, dosežkov in javne podobe. Gre za vtis, ki ga pustiš na drugih, tako v zasebnem kot tudi v profesionalnem življenju.

Podobno kot pri podjetjih tvoja osebna blagovna znamka odraža tvoj ugled in prepoznavnost. Pomisli na znane osebnosti – vsi imajo svojo edinstveno znamko, ki jih loči od drugih in pritegne občinstvo.

Zakaj je pomembna?

Osebna blagovna znamka lahko močno vpliva na možnosti za zaposlitev. Delodajalci vedno bolj cenijo kandidate, ki se znajo predstaviti, ki so prepoznavni in ki izstopajo s svojim slogom ali vrednotami. Močna osebna blagovna znamka te za potencialnega delodajalca naredi bolj prepričujočega/-o, poudari tvoje izkušnje in kompetence ter predstavi tvoj ugled, ki si si ga skozi leta nabral/-a.

Raziskave kažejo, da zaposlovalci kandidatom, ki imajo jasno opredeljeno in pozitivno osebno blagovno znamko na spletu, zaupajo kar 60 % bolj kot tistim, ki tega nimajo.

Kako zgraditi osebno blagovno znamko?

Gradnje osebne znamke se najlažje lotiš postopoma ter jo vsake toliko časa nadgradiš s spremebami. Pri tem si lahko pomagaš s plačljivimi orodji (npr. postaviš lahko svojo spletno stran) ali pa z brezplačnimi storitvami, (kot je npr. Linkedin, Youtube).

Ko ustvarjaš svojo blagovno znamko, pa bodi pozoren/-a na sledeče:

  • Bodi avtentičen/-a. Pomembno je, da tvoja znamka temelji na tvojem resničnem “jaz-u”. Ljudje cenijo iskrenost, zato bodi zvest/-a svojim vrednotam in se izražaj na način, ki ti je naraven.
  • Opredeli svoje vrednote in cilje. Razmisli, kaj želiš doseči v življenju in v svoji karieri. To naj se odraža v tvojem pristopu, komunikaciji in spletnih vsebinah.
  • Pokaži svoje dosežke. Ne bodi preveč skromen/-na! Tvoji dosežki so namreč pomemben del tvoje zgodbe! Uporabi LinkedIn ali pa Europass platformo, kjer lahko predstaviš projekte, certifikate ali prostovoljno delo.
  • Zgradi močno mrežo. Povezovanje z ljudmi, ki delijo tvoje interese ali pa delajo v istem sektorju ti pomaga graditi tvojo blagovno znamko, nova poznanstva pa ti prinašajo tudi nove priložnosti, ki jih morda drugače ne bi dobil/-a!

Ko boš vzpostavil/-a svojo osebno blagovno znamko, boš imel/-a večjo kontrola nad tem, kako te drugi dojemajo in kakšen vtis pustiš pri delodajalcih. Za več nasvetov o oblikovanju osebne blagovne znamke najdeš v 2. poglavju publikacije Moja zgodba: Sestavi prepričljiv Europass življenjepis, ki jo je Socialna akademija pripravila v sodelovanju s Centrom RS za poklicno izobraževanje.

***
Članek je pripravila Eva Gajšek na podlagi priročnika Moja zgodba: Sestavi prepričljiv Europass življenjepis, katerega soavtorica je.