Delavnico je izvedla Barbara Kavčnik, avtorica več žepnih knjižic o igrah, ki lahko služijo kot metode v mladinskem delu. S področjem pedagogike igre se ukvarja že od časa študija, na nekoliko bolj sodobno tematiko videoiger pa je napisala tudi diplomsko delo.

Na področju pedagogike igre je izvedla tudi številna usposabljanja. Vsi mladinski delavci, ki se dogodka niso udeležili, so zamudili izredno zanimivo in koristno predavanje, namenjeno tistim, ki pri svojem delu izvajajo delavnice in druge aktivnosti na področju razvoja kariere.

Začeli smo tam, kjer se vse začne – v zgodovini. Če igre preučimo s socio-zgodovinskega vidika, lahko opazimo, kako razvoj različnih trendov v igrah sovpada z velikimi družbenimi spremembami. Ali ste vedeli, da je bila igra Monopoly ustvarjena kot kritika kapitalizma? Igri je pri temu spektakularno spodletelo, saj je danes ravno ta igra ponosna nosilka naslova Igra z Največ Edicijami.

Svoje edicije imajo glasbeni bend (One Direction), računalniške igre (World Of Warcraft), televizijske serije (Walking Dead), filmi (Avengers), risanke (Hello Kitty), celo generacije (Millenial Monopoly). Da pa predavanje ne bi bilo preveč pusto, smo se vmes preizkusili tudi v igrah ribarjenja, boja s palci in letenja. S partnerji mreže KROJ smo preučili digitalne pripomočke za igrifikacijo dela z mladimi, kot so Badgecraft in Redbull Wingfinder.

Pomembnejši zaključki:

  • Temeljna lastnost vsake igre je druga realnost, vživljanje igralca v drugo resničnost.
  • Pri ustvarjanju iger je potrebno upoštevati vse komponente igre, ki so sreča, spretnost, vživljanje in vzburjenje.
  • Primernost iger je odvisna tako od starosti skupine (igre s preveč fizičnega dotikanja niso primerne za najstnike) kakor tudi od sestave skupine ( na primer kako dobro se udeleženci med seboj poznajo)
  • Če en izmed udeležencev sledi navodilom igre, a ne sodeluje aktivno, je najboljša pot, da mu damo prostor in čas da se prične vživljati v igro takrat ko njemu ali njej paše.
  • Igre služijo različnim namenom: mlajši se preko igre učijo spretnosti in socialnih veščin, medtem ko za starejše igre predstavljajo predvsem sprostitev.
  • Igre so bile včasih veliko bolj popularne, in s porastom popularnosti digitalnih iger in vedno večjo prisotnostjo iger na delovnem mestu, se zdi da se vračamo nazaj v čase ko so bile igre popularne.